"Pozory mylą, dowód nie"
Już po raz czwarty Komenda Główna Policji we współpracy ze Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" organizuje kampanię edukacji obywatelskiej "Pozory mylą, dowód nie".
Szczegółowe informacje na temat kampanii uzyskać można na:
www. pozory mylą.pl
Infolinia: 801 361 366
Jak wykazują badania, spożywanie alkoholu wśród osób niepełnoletnich wciąż jest rozpowszechnione. Próby picia ma za sobą 90,2% gimnazjalistów klas trzecich i 94,8% uczniów drugich klas szkół ponadgimnazjalnych. To bardzo niepokojące statystyki.
Jedną z najbardziej istotnych przyczyn tego zjawiska jest przyzwolenie społeczne na picie alkoholu przez młodzież oraz brak dostatecznej uwagi sprzedawców, komu sprzedają te napoje. Wciąż zbyt rzadkie jest żądanie okazania dowodu osobistego w przypadku pojawienia się wątpliwości, czy osoba dokonująca zakupu jest pełnoletnia.
Kampania "Pozory mylą, dowód nie" ma uświadomić sprzedawcom i właścicielom sklepów lub punktów gastronomicznych, że:
SPRZEDAŻ ALKOHOLU OSOBOM DO 18 ROKU ŻYCIA JEST PRZESTĘPSTWEM!
Zdjęcie: www.sxc.hu